לפני שמחפשים עבודה -

מאת: נופר בשירי, רכזת גיוס טכנולוגית

קודם כל, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

מה אנחנו אוהבים לעשות ויגרום לנו לממש עצמנו? מה הניסיון שלנו? איך נראית המציאות שלנו מבחינת גודל המשרה שאנחנו יכולים לקחת על עצמנו? מה השכר שאנחנו רוצים? איזה סביבת עבודה מתאימה לנו-ארגון גדול או קטן? עבודה מהבית או במשרד? מהן המטרות האופרטיביות שלנו לעתיד הקרוב ומה החזון והשאיפות הרחוקות?

  • אל תסתכלו על אחרים! אל תאמרו "ההיא שהתקבלה למקום ההוא" / "ההוא מקבל שכר גבוה יותר" וכדומה, הביטו בעצמכם ובמסלול שלכם. רק ככה תוכלו לקדם את הקריירה שלכם.

  • הכינו את עצמכם לראיון עבודה. יש לבצע לקראת ראיון עבודה תחקיר משולש: על החברה, על המראיין שיראיין ועל עצמנו ביחס למקום המבוקש - ז"א לא מה יש לנו להציע לא באופן כללי, אלא מה נוכל לשקף שיתאים למעסיק הספציפי שמולי. ועדיין, כשמגיעים לראיון עבודה, לזכור שגם אם עשינו למידה משמעותית לפני והכנו עצמנו, לבוא פתוחים וקשובים ללמוד את המקום והפרסונה המראיינת ולא לשלוף תשובות שהכנו מראש.

  • אם אין לכם ניסיון, אל תמציאו אותו! חשוב לכבד את העבר שלנו, באשר הוא ולהיות ערניים למה שעשינו כדי לייצר את הקשר הנכון והמותאם בדיוק למעסיק. מעבר לכך, אם מקום העבודה נחשק מאוד בעיניכם ואתם עומדים בתחרות עם מנוסים מכם - הגיעו עם רעיונות והצעות משלכם לפתרון אתגרים/נושאים העומדים על הפרק בחברה שאליה הגעתם.

 

  • התנהגו בהתאם בפייסבוק - כמעט כל המעסיקים (93% לפי נתוני מחקר בינלאומי) "בודקים" את פרופיל המועמדים למשרות שלהם. זה קורה בדרך כלל דקות ספורות לאחר קריאת הקו"ח. מוטב להכין פרופילכם למצב ולהתנהל באחריות. (פוסטים כגון: שביזות יום א' בעבודה / איזה כיף שסוף סוף התפטרתי מהחברה הנוראית הזו / אוצר מילים תוקפני/ בוטה וכדומה..)

  • אל תחליטו מראש שאין סיכוי - אתם חולמים על משרה מסוימת אבל הרעשים של "אני כנראה לא מספיק טוב", "האם כדאי בכלל?" "יש מלא קופצים על המשרה" ו-"זה ככל הנראה לא יצליח" מונעים מכם לעשות צעדים. מדובר ברעשים, חד משמעית. למעשה אתם נותנים לתרחיש ה-"לא" סיכוי של 100% מובטחים במקום לפנות מקום ל-% 100 פתוח ואפשרי. הרי מה כבר אתם יכולים להפסיד?

  • קיבלתם מספר הצעות? ברכותיי! אין טעם לחפש את ה-100% ודאות שלא תמיד נמצא. זה עלול להיות תהליך אינסופי שבסופו נתעייף מהחשיבה עצמה מבלי שתכלס עשינו משהו וגרוע מכך-נפספס הזדמנויות חשובות. לעיתים ,צריך פשוט "ללכת על זה". יגענו, חיפשנו ובסוף זו ההזדמנות שמצאה אותנו? כנראה שהיא הדבר הנכון. ללכת עליה, לנסות אותה, מקסימום נצליח, מינימום נקבל שיעור ונדייק להבא, מנוסים יותר, עם כלים רבים יותר שנקבל מהניסיון הזה שנעבור ולא מהתלבטות תיאורטית. לסיכום עניין קבלת החלטות יעילה - המסקנה היא אחת - במקרה ואין החלטה או שנוצר מצב תיקו בין חלופות? תכריעו! באין החלטה - כל החלטה היא טובה. העיקר לזוז ולעשות מעשה.

טיפ בונוס לאנשי פיתוח -  העלו פרויקטים ל-GitHub: מדובר בבית החם והתומך של כל מפתחי התוכנה. כלי נוח לשיתוף ותיקון של קטעי קוד שכתבתם. האתר הבינלאומי המצליח מתבסס על קוד פתוח, ומאפשר לכל מי שרוצה לאחסן בו את תיק העבודות התכנותי שלו. הקפידו להעלות לאתר פרויקטים שפיתחתם לבד, ולא משנה אם הם חצי אפויים. גם במייל המקדים וגם בקובץ הקו"ח מומלץ להכניס קישור לפרופיל שלכם באתר, שישדרג את ההתרשמות מכם.

בהצלחה! 😊

אנו מזמינים אותך ליהנות מעוצמת

הגיוס הממוקד