למה כל כך חשוב

מאת: נופר בשירי

מועמדים רבים שולחים מסמך קורות חיים גנרי ללא מיקוד ברור או הסבר לאיזה תפקיד הם ממענים את קורות החיים או לאן הם מכוונים את המועמדות שלהם. מועמדים אלה יוצאים מנקודת הנחה שהמעסיק יחפש בעצמו בקורות החיים את מה שרלוונטי לתפקיד הנדרש או שיבין לאן המועמד מכוון בתפקיד הבא שלו בחיים.

אתחיל בדוגמא:

אם עשיתי תפקיד של PS  שהיה מאוד מגוון, תחומי האחריות שלי היו בין היתר: להתלוות  לאנשי ה-PREE SALE של החברה, למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות אצל לקוחות ולעשות להם ארכיטקטורה ו Design, הובלתי את צוות התמיכה בחברה ואפילו יצא לי קצת לקודד קצת ב-JAVA.

אז מה התפקיד הבא שלי?
אני יכולה לנסות את מזלי בכל מיני תחומים:

תפקידי PS , תפקידי Support, תפקידי ניהול ואולי אפילו Solution Architect או Junior JAVA.

 

 

האם אכתוב קורות חיים זהים לכל אחד מהם?
האם הראיון עבודה לתפקיד PS יהיה זהה לראיון Junior JAVA?
התשובה היא כמובן – לא!

מה אני מציעה?

  • ממליצה לפני תהליך חיפוש עבודה, לשאול את עצמכם מה השלב הבא שלי? מה אני מחפש/ת? לעבור על הקו"ח ולוודא שהם מתאימים לאותה מטרה.
  • זה בסדר לפנות למספר כיוונים, אך לכל כיוון צריך להיות מסלול ברור: מספר קבצים של קו"ח שכל אחד ממוקד למטרה אחרת, להתכונן לכל ראיון בהתאם למטרה שלכם, לחפש באתרים שרלוונטיים לאותו תחום וכדומה.
  • יש לכתוב קורות חיים כך שיהיו ממוקדים לאופי המשרה בה אתם מעוניינים ושיתאימו לדרישות התפקיד שפורסם. חשוב להבליט ניסיון וידע רלוונטי למשרה. יש להתמקד בכישוריכם לטובת התפקיד המבוקש שברצונכם להתמודד עליו. לא מומלץ לציין מגוון רחב מדי של כישורים לצורך התאמה תיאורטית, לתפקידים נוספים אצל אותו מעסיק.
  • ניתן להשתמש במכתב מקדים ו/או לכתוב תקציר של כמה שורות כהקדמה לקורות חיים, בהן אפשר לתמצת את קורות החיים, להדגיש כישורים והישגים רלוונטיים לתפקיד, להראות את החוזקות אשר יכולות לתת לכם עדיפות על פני שאר המועמדים ולהגדיר בקצרה להיכן אתם מכוונים.
  • אם אתם מאוד לא ממוקדים ואין לכם מושג מה השלב הבא בקריירה שלכם, ממליצה לשקול תהליך מקצועי של הכוונה תעסוקתית.

 בהצלחה!

אנו מזמינים אותך ליהנות מעוצמת

הגיוס הממוקד